4 Mart 2012 Pazar

''Çocuk ve Gençlik Hakları ve Katılımı''


   
    Takvim yaprakları bir mart ayının üçüncü gününü gösterirken gözlerimizi taptaze bir sabaha açar açmaz huzurla karışık mutluluk tozları dolaşıyordu gökyüzünde. Yağmurla karışık güneşi beklercesine..
    Günlerden UGLA( Uluslararası Genç Liderler Akademisi) bugün. :) Çocuk ve Gençlik Hakları ve Katılımı eğitimi için şirin binamızda yerlerimizi almışız, eğitimi bekliyoruz ve birden düşüyor aklımıza.
     
    Çocuk..  Çocuk kimdi? Hakları nelerdi, kendisi mi seçerdi? Peki ya gençlik? Genç hangi yaşta, kime göre ne kadar gençti?
    Çocuklara, gençliğe ne kadar yakın ve ne derece uzak olduğumuzu hissettik. Evrensel bir bakış açısıyla, öyle çarpıcı gerçeklerle karşılaştık ki çocuk ve gençlik hakları konusunda farkındalığın oldukça önemli olduğunu, eğitimin her yaştan insan için son derece önemli olduğunun bir kez daha farkına vardığımızı düşünüyorum.
    
    Durdum, düşündüm tekrar ve tekrar.. Bir çocuk olsaydım eğer bu dizeler şimdi olduğu gibi o vakitlerde de kalemimden dökülürdü. 
   ‘’ Bir çocuk olsam seçimlerimi ben yapsam..
      Büyüsem büyüsem genç olsam seçimlerime devam etsem..
      Durmasam, durulmasam, durdurulmasam..
      Hep ‘’bugünün ortağı’’ olarak da anılsam..  ’’
     
     Çocuklarını, gençlerini tüm insanını önemseyen  bir yaşamın onuruna sahip olmayı tüm dünya için diliyorum.
     Çocuklar ile..
     Gençlik ile..
     Tüm insanlığın masumiyeti ile.. Sevgiyle kalın. 
      
     Gizem BÜYÜKDURAN
     03.03.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder